Op naar Stockholm – SAP C4C50 cursus

Zondag 09 december was ik op tijd op weg naar Schiphol, ik wil niet te laat komen om mijn vliegtuig naar Stockholm te halen. Mijn collega Elvedin en ik zullen hier een cursus gaan volgen. SAP C4C50 staat dit keer op het programma: SAP Hybris Cloud for Customer Integration with On-premise SAP solutions.

 

Out-of-the-box

Een training voor functionaliteit waarvan SAP aangeeft dat deze out-of-the-box beschikbaar is. Alleen hoe out-of-the-box is dit? Wat dient er geconfigureerd te worden? Welke keuzes moet je maken? Hoe ziet het landschap eruit?

 

Onze reiservaringen

Antwoorden op deze vragen volgen later, eerst onze reiservaringen. Kijkend op de vlieginformatieborden op Schiphol werden wij niet al te blij. Meer dan 70% van de vluchten had vertraging of was geannuleerd. Het was dus wachten tot onze vlucht op het bord verscheen. Op tijd en bij de gate die van tevoren aangegeven was. Opgelucht haalden wij adem. Het gaat goed komen, wij komen op tijd aan.

 

Maar toen begon de ellende. Op de aangegeven boarding tijd stonden wij netjes klaar met onze boardingpassen in de hand, digitaal op onze telefoon. Toen kwam het eerste slechte bericht: de bemanning was niet op tijd, dus graag even geduld. Ze komen eraan. Kan gebeuren, vooral in Nederland waar als het sneeuwt het verkeer gelijk ontaardt in totale chaos.

 

Een half uur later dan gepland, zaten we dan in het vliegtuig. Elvedin bij het raam en ik ernaast. Netjes en vriendelijk ontvangen door het altijd lachend personeel van de vliegtuigmaatschappij. Ready for take off... dachten we.

 

sneeuw vliegtuigen

 

Helaas, zij dachten er anders over. De gezagvoerder van onze vlucht had vertraging en kon niet op tijd zijn om ons te vliegen, dus er moest een vervanger komen. Deze kwam uiteindelijk na ongeveer een uur, ook hij stond vast in de file op de besneeuwde Nederlandse wegen.

 

Wederom dachten we: ready for take off! We keken elkaar al hoopvol aan. Maar toen begon hij te praten. In het kort; "Dames en heren, het vliegtuig moet een antivries behandeling ondergaan voordat wij kunnen opstijgen. Dus nog even geduld."

 

Toen kwam het bericht dat het hoogteroer bevroren was en er een werktuigbouwkundige moest komen kijken of we überhaupt nog konden gaan vliegen.

 

"The box is open"

Om een te lang verhaal kort te maken, na een vertraging van 3 uur konden we de lucht in. Al met al toch een prettige vlucht en we zijn omstreeks 22:00 uur geland. Vervolgens de Arlanda Express gepakt en gerend naar het hotel omdat we maar tot 23:00 uur konden inchecken. Tijd voor onze nachtrust.

 

Gisteren om 10:00 zaten we klaar om de kennis op te doen waarvoor we gekomen zijn. "The box is open", nu kijken wat eruit komt.

To be continued...

Top